Toimitusehdot


TOIMITUSEHDOT

MAKSUTAVAT:

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit – kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

TOIMITUS:

Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Tilausten toimitusaika on muutama työpäivää tilauksen maksusta. Ruuhkatilanteista ilmoitetaan verkkokaupan etusivulla ajankohtaisissa uutisissa. Jos jostain syystä varastossa ei ole tilattua tuotetta, asiakkaaseen otetaan yhteyttä ensisijaisesti sähköpostitse. Tilausta tehdessä onkin sähköpostosoitteen syöttäminen tilauskenttään tärkeää.

Pyrimme ekologisuuteen toiminnassamme ja kierrätämme pakkausmateriaaleja. On siis mahdollista, että tilaus pakataan esim. aiemmin käytössä olleeseen pahvilaatikkoon.

Tilaukset pakataan huolellisesti. Jos jostain syystä tilaus saapuu perille vaurioituneena, on tilauksen sisällön kunto tarkistettava lähetystä vastaanotettaessa postin/matkahuollon henkilökunnan läsnäollessa. Vauriosta on tehtävä vahinkoilmoitus postille/matkahuollolle, ei lähettäjälle. El Agave ei vastaa vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevien seikkojen vuoksi rikkoutuneista, viivästyneistä, vaikeutuneista tai kokonaan estyneistä toimituksista (esim. lakko).

Asiakkaan velvollisuus kuluttajana on aina tarkistaa tilauksen saatuaan myös sen oikeellisuus ja paikkansapitävyys sekä tuotteiden laatu heti tilauksen saatuaan. Jos tilauksen sisältö on eriävä lähetyslistan tai kuitin kanssa on asiakaspalveluumme otettava yhteyttä viimeistään 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostitse. Tämän jälkeen ei tilauksen sisältöä koskevia reklamaatioita oteta vastaan.
1.Matkahuolto

Matkahuollon bussipaketin tai Matkahuollon lähellä paketin. Bussipaketit saapuvat matkahuollon toimipisteisiin. Matkahuollon lähellä paketti toimitetaan Matkahuolllon toimituspaikkoihin asiakkaan määrittämän paikan mukaan. Matkahuolto lähettää asiakkaalle tekstiviestin kun paketti on noudettavissa. Täten oikean puhelinnumeron antaminen on toivottavaa. Emme vastaa jos paketti toimitetaan eri toimituspaikkaan mitä asiakas alunperin toivoi.

2.SmartPost

Postin SmartPost toimituspaikkojen määrä lisääntyy jatkuvasti. Tilauksen voi noutaa kätevästi oman lähikaupan aukioloaikoina vaikkapa ruokaostosten yhteydessä. Lukon avaamiseen tarvittava koodi tulee asiakkaan antamaan puhelinnumeroon tekstiviestillä. Tämä toimitustapa korvaa entisen maksikirjeen ja kolmeen kiloon saakka myös postin paketin. On tärkeää syöttää oma puhelinnumero oikein. Tekstiviesti ei tule perille, jos numero on väärin.

 3.Nouto Puodista

Tilaus on noudettavissa sovitusti puhelimitse tai sähköpostitse.

Noudettavat tilaukset on maksettava valmiiksi tilausta tehdessä verkkokaupassa ilman lisäkustannuksia. Maksutavoiksi käyvät verkkomaksupainikkeiden (=oma verkkopankki) lisäksi, Klarna lasku, Klarna osamaksu sekä yleisimmät luottokortit.
PALAUTUS/VAIHTO:

Asiakkaalla on oikeus palauttaa/peruuttaa tilauksensa vain jos jokin tuote on toimitettu väärin tai vahingoittunut lähetyksessä. Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaalla on ilmoitusvelvollisuus aina ennen palautusta sähköpostilla info(at)www.elagave.fi, jolloin annamme tarkemmat palautusohjeet. Palautukseen voi käyttää valmista lomakettamme, joka lähetetään sähköpostilla peruuttamisilmoituksen tekemisen jälkeen, mutta vapaamuotoinen sähköpostikin riittää kunhan siitä ilmenee palautukseen tarvittavat tiedot.

Tuotteet palautetaan omakustanteisesti viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että palautus on tehty määräajassa esim. maksukuitilla. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Palautuksen voi tehdä Matkahuollon tai Itellan (myös SmartPost) palvelujen kautta tai tuoda henkilökohtaisesti ”kaupalle” Jyväskylään. Jos palautus tapahtuu asiakaspalautuksena El Agaven:n kustantamana, vähennetään tilauksen postikulut rahasumman palautuksen määrästä. Tämä siis koskee virheettömien tuotteiden palauttamista. Edelleen virheellisten, korjattavaksi tulevien ja väärin toimitettujen tuotteiden palautus on ilmaista.

Tuotteiden on oltava palautettaessa tai vaihdettaessa myyntikuntoisia eli täysin käyttämättömiä sekä alkuperäisissä pakkauksissaan.
Jos tilausta koskevaa mahdollista erimielisyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, tulee kuluttajan olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.
Palautuksen koskiessa vain osaa tilauksen tuotteista, toimituskuluja ei palauteta. Jos tuote halutaan vaihtaa toiseen (eri kuin palautettava tuote esim. täysin eri valmistajan tuote), palautetaan vaihdettava tuote ja tehdään vaihdettavasta tuotteesta täysin uusi tilaus. Uudesta tilauksesta veloitetaan tilauksen mukaiset postikulut.

MUUTA HUOMIOITAVAA:

Tilaukset toivotaan tehtävän ensisijaisesti verkkokaupassa ostoskorin kautta.
Asiakaskuntamme on pääasiassa pienten lasten vanhempia, joiden toiveesta tilaukset saatetaan toimittaa paketin sijaan myös useana kirjeenä suoraan kotipostilaatikkoon. Jos arvelee tilauksensa mahtuvan kirjeisiin ja haluaa kuitenkin noutaa paketin valitsemastaan toimipaikasta (eli ei halua vastaanottaa tilausta kirjeitse), siitä on hyvä ilmoittaa tilauslomakkeen lisätietoa kohdassa. Oletuksena käytämme kuitenkin toimitustapaa asiakkaidemme toiveiden mukaisesti toimitusta mahdollisimman lähelle. Kirjetoimituksesta ei tule lisäkuluja, mutta ei myöskään palauteta mahdollista pakettimaksun erotusta.

Tilauksia voivat tehdä verkkokaupassa täysi-ikäiset (18 vuotta täyttäneet) henkilöt. Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä käytetä mainostukseen ilman asiakkaan lupaa. Varaston tilannetta yritetään pitää verkkokaupassa ajan tasalla mahdollisimman tarkkaan, mutta ruuhka-aikana päivitykset saattavat tulla parin päivän viiveellä. Siksi suosittujen tuotteiden kohdalla välttämättä tilattua tuotetta ei ole saatavana. Tilatun tuotteen puuttuessa varastosta voi sen muuttaa toiseen vastaavaan, jättää tilauksesta kokonaan pois tai jäädä odottamaan uuden kuorman saapumista. Jälkitoimituksia ei ole. Tämä koskee myös tuotteita, jotka ovat merkitty varastoon saapuvaksi eli koko tilaus odottaa myöhemmin varastoon saapuvaa tuotetta.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.El Agave pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin eikä vastaa mahdollisista virheistä tuote- tai hintatiedoissa. Mahdolliset uudet voimaantulevat tarjoukset eivät koske jo aiemmin tehtyjä tilauksia.